Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.04.2010 21:38 - Дело №4/1990. Лагерите край Ловеч и Скравена
Автор: rosenrot Категория: Политика   
Прочетен: 1373 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 18.04.2010 21:41


Скоро, попадайки на един блог, научих, че в България е имало лагери (чувала съм за това, но никой не ми е обръщал внимание на този факт като нещо, което трябва да се знае). Научих още,  че през 1990 е заведенео дело срещу  престъпниците на комунизма и че то никога не е затворено. Това са откъси от блога на Живко Желев Бъчваров, които с негово разрешение публикувам тук. Това е един от хората, които помнят.


"През януари 1959г.майка ми беше принудена от ДС да се разведе. Фиктивният развод по нареждане на ДС беше извършен, но живееха заедно с баща ми. В мразовитата февруарска вечер /02.02.1959г./ прибирайки се с баща ми пред нас застават три лица, които щракват белезниците на баща ми и ни отвеждат в околийското. Прекарах вечерта при дежурния и на сутринта ме заведоха в къщи като ми казаха, че баща ми има работа и да не го чакаме повече. От този ден баща ми не съм го виждал повече, а на майка ми от милицията не й даваха никакви сведения, като й казваха че няма право да се интересува, защото са разведени..." (цялата история : Как баща ми беше арестуван от ДС и повeче не се появи)


Ето какво пише Ж.Ж.Бъчваров в друга публикация:


"В лагерите на смъртта са „въдворявани” от 1949г до 1962г.над 200 хиляди души, а жертвите са стотици и то само на дунавския остров. Ако днешните български политици и български съд не се интересуват от това, българката историци рано или късно ще ни зададат този въпрос. Дело №4/90г. е от „мега делата”, които не са завършени и до днес, а историята се помни. През 1990г. беше образувано  дело, което  трябваше  да заклейми комунизма и жертвите от него. За да не останат забравени  жертвите, то ще  припомня, че в -ПРОТОКОЛ „А” №101 на ЦК на БКП от 05.04.1962г.е записано името на Тодор Живков, Антон Югов и Борис Велчев и др.Сегашния прокурор Борис Велчев носи името на дядо си, нека даде път на дело №4/1990г. да бъде извадено от скритото  му място, а то е с гриф „Строго секретно” от 1994г. от Иван Татарчев.Делото е срещу управниците, извършили зверските убийства на 147 лагеристи. Дайте шанс, за да не остане историята длъжник на такива като мене, една от жертвите е моят баща." (АРХИВИТЕ СА ЖИВИ)


Какво се случи с това дело?
Защо сегашните младежи, бъдещето на тази страна, не знаят какво се е случвало в България във времето 1944 - 1989?
Поляците помнят Катин и отсега нататък ще го помнят с двойна сила, а ние какво помним? Знаем ли изобщо?

Аз искам да знам.


още по темата: Премълчаното за лагерите в Ловеч и Скравена статия на Христо Хростов



Тагове:   Ловеч,   край,   дело,   №41990,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rosenrot
Категория: Лични дневници
Прочетен: 41285
Постинги: 14
Коментари: 13
Гласове: 110
Архив